Rabu, 30 Disember 2015

Kelayakan Temuduga PTD M41 Untuk Wanita Hamil



Adakah Saya Layak ke Temuduga Jika Saya Hamil ?

Ya, sudah pasti nya layak. Melainkan anda hamil setelah dipanggil untuk berkursus kerana anda akan ditangguhkan dari mengikuti kursus. Ini disebabkan aktiviti kursus yang agak berat dan padat seperti tentera, polis dan bomba, yang mungkin boleh memudaratkan kesihatan anda.

Benarkah Kehamilan Boleh Mempengaruhi Markah Ujian Fizikal Saya ?

Untuk kehamilan tidak semestinya ia mempengaruhi. Akan tetapi keadaan fizikal anda mungkin mempengaruhi. Kehamilan tidak sepenuhnya mempengaruhi jika anda berkeyakinan, tampil bergaya serta berani melontarkan idea-idea yang bernas dan kreatif.

Pernah berlaku, terdapat peserta kursus Pegawai Tadbir Diplomatik yang berbadan obes tetapi berpenampilan hebat, bergaya dan penuh yakin membuatkan beliau terpilih. Pastikan anda hadir segar , bertenaga serta berkeyakinan semasa ujian, kerana faktor pertama dalam pemilihan calon adalah penampilan segar anda yang akan memberi kesan samaada negatif atau positif.

Patutkah Saya Menghubungi Urusetia Untuk Peratusan Kelayakan Saya Menghadiri Temuduga ?

 Tiada masalah. Sudah pasti boleh. Sekurang-kurangnya anda mendapat penjelasan sama ada anda layak untuk hadir atau ditangguhkan sementara untuk memberi laluan kepada kelahiran dan berpantang , yang mana terdahulu.

Nak Tahu Lagi Tips Temuduga PERCUMA? Sila Tinggalkan email di ruangan komen.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan